donderdag 14 maart 2013

paasei prikken... prikvilten!

Misschien heb je het prikviltvirus al helemaal te pakken? Zo niet, kijk dan even mee en je wordt  hopelijk vanzelf enthousiast!
Dit keer heb ik een paasei van styropor geprikvilt. Makkelijk, snel en een mooi wollig resultaat!

Benodigdheden:
Wol (liefst Bhedawol)
Viltnaald
Styropor ei (of een stukje wolvlies of plukjes wol als je hem in 2D maakt)
Eventueel een leuke lente afbeelding
We hebben alle benodigdeheden al voor je in een pakketje gestopt. Hier vind je ze voor 2,50 euro.


Prik met je viltnaald de ondergrond van je ei, zorg ervoor dat je de wol een beetje losmaakt en verspreid over je ei voor je het gaat prikken. Ik heb gekozen voor gras en lucht. Het gras heb ik opgezet met licht groen en bijgewerkt met donkergroen.


De lucht heb ik opgezet met donkerblauw en bijgewerkt met lichtblauw.

 
Het haasje heb ik eerst een beetje voorgevormd voor ik het op het ei heb geprikt. Het makkelijke van wol is dat je het alle kanten op kunt sturen en daarna bij kunt werken met je viltnaald.
 
Het haasje legde ik op het ei, lekker in het gras en prikte het beestje vast. Voor de vorm heb ik er ook nog wat gras tegenaan geprikt, zo zit hij lekker verscholen.
 
Het andere haasje heb ik wat kleiner gemaakt. Tussen de haasje was het nog een beetje leeg dus heb ik daar een paar paaseitjes geprikt. Eerst heb ik het eitje voorgevormd voor ik hem op het ei prikte. Dan alle kleine plukjes bijwerken en klaar is je ei!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten